Uniformen

Een scoutsuniform is heel wat meer dan “allemaal het zelfde aan trekken”.
Het is verbondenheid, gelijkheid, klaar om te spelen, luisteren en leren, blijk van discipline en samenhorigheid, beeld van levendige groepssfeer naar de buitenwereld. Reeds vanaf zijn ontstaan ijvert de scouts voor een hechte jeugdbeweging waar iedereen meedraait en in groep leert samenwerken. Uniformiteit is uiterlijk vertoon en kleding kan daaraan meehelpen. Zo werd het uniform door de tijd een herkenningspunt en eigenheid van de scoutsbeweging als jongeren groep. Je scoutsuniform is de manier bij uitstek om aan de buitenwereld te tonen dat je bij de tofste jeugdvereniging ter wereld bent. Je uniform is ook voor jezelf een manier om aan de groep te tonen dat je erbij wilt horen.

Wij verwachten dan ook dat leden en leiding steeds hun uniform draagt.

Het verplichte uniform van Scouts Hamont bestaat uit:

• Een Scoutshemd
  • Een Scouts t-shirt (groepseigen, bordeaux met gele letters)
  • Een groene broek/rok
  • Een Scoutsdas (groepseigen, blauw met grijze boord)

Uniformen bestellen?  De groene broek/rok en het hemd kunnen worden aangekocht in de Hopper maar ook op onze eigen uniformenverkoop. Het Scouts T-shirt en de das kunnen enkel bij ons worden aangekocht. De uniformverkoop zal plaatsvinden op zondag 22 oktober van 12-14u. Het uniform kan ook steeds worden besteld op www.hopper.be of gekocht in een van de Hopper winkels.

Benieuwd naar de plaats van de kentekens op het hemd? Zie onderstaande figuur: