SCOUTING, is dat iets voor mij en hoe kom ik er bij?

Lijkt het je tof om bij de scouts te komen of heb je allerlei stoere verhalen gehoord van vrienden op school, neven/nichten, vrienden uit de buurt over de scouts? Ravotten in de bossen, hutten bouwen, koken op houtvuur, dropping, houtconstructies maken, maar evengoed een filmavond. Het komt allemaal aan bod bij de Scouts!

Wil je misschien wel bij de scouts, maar ben je daar nog niet helemaal zeker van? Wel, wij geven je de kans om te ontdekken of het al dan niet iets voor jou is. Je mag drie keer langskomen op een scoutsactiviteit om eens aan de lijve te ondervinden hoe het er allemaal aan toe gaat. Ouders hoeven zich natuurlijk geen zorgen te maken over de verzekering en dergelijke. Niet alleen onze ingeschreven leden, maar ook diegenen op proef zijn verzekerd via de scoutsverzekering.

Na 3 activiteiten kan je dan beslissen of je je al dan niet inschrijft!

Hoe gaat het in zijn werk?

Vanaf dit jaar geven we de mogelijkheid tot "online inschrijven". Deze tool zorgt ervoor dat uw zoon/dochter vanaf uw computer ingeschreven kan worden.

Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe het in zijn werk gaat in verschillende stappen:

Wens je eerst gebruik te maken van de proefperiode; Vul dan enkel onderstaand formulier in (=stap 1). Na de proefperiode van 3 activiteiten nemen we je contact met je op om de inschrijving te voltooien.

STAP1: Inschrijving nieuw lid/proefperiode

Nieuwe leden: Als je vorig jaar geen lid was van onze scouts is het noodzakelijk om eerst onderstaand formulier in te vullen.

Maak je gebruik van de proefperiode? vermeld dit dan duidelijk in het vak "opmerkingen"

STAP 2: Wacht!

Je aanvraag dient goedgekeurd te worden. Vanaf dat je een mail hebt gekregen met de goedkeuring kan je verder naar stap 3.

STAP 3: Online invullen van de individuele steekkaart.

De individuele steekkaart bevat gegevens over elk actief scoutslid. Deze informatie draagt bij aan een veilige en persoonlijke begeleiding van alle leden en wordt vertrouwelijk behandeld door de leidingsploeg. De uitleg over hoe je deze steekkaart moet invullen kan je in volgend document vinden:  handleiding_ouders_steekkaart.

STAP 4: Lidgeld betalen

Om ervoor te kunnen zorgen dat we elke week weer onze activiteiten veilig en verantwoord kunnen organiseren, vragen we per jaar (van 1 september tot 31 augustus) om lidgeld te betalen.

Het lidgeld van dit jaar bedraagt 50 euro. Wat zit er in dit lidgeld?

-       42,5 euro betalen wij aan het nationaal verbond van Scouts en Gidsen Vlaanderen.

o    Een groot deel daarvan gaat naar de verzekering voor burgelijke aansprakelijkheid/lichamelijke ongevallen die de nationale koepel afsluit bij Ethias. Je kind is daardoor verzekerd op alle scoutsactiviteiten en op weg van en naar de vergadering.

o    Leden ontvangen 4 keer per jaar het ledentijdschrift Krak?Boem!

o    Verder bieden zij een hele hoop diensten aan leden, ouders en leiding om de organisatie van een scoutsgroep te ondersteunen

-        De overschot gaat naar de groepskas. Daarmee betalen we de algemene kosten van de werking van onze groep, zoals de takwerking, onderhoud van de lokalen en het groepsmateriaal, het kamp,  printkosten, website

Info voor overschrijving:

• Lidgeld: 50 euro
  • Rekeningnummer: BE41 4531 0255 0110  ( BIC-code: KREDBEBB)
  • Mededeling: TAK + NAAM van je kind (+ eventueel vermelding van Kompas
  • Wat met Kompassen?

Je kan de kompassen op onderstaande manieren afleveren op de scouts

• Afgeven tijdens de opening
  • Afgeven tijdens uniformenverkoop

! Let op, noteer steeds duidelijk naam + tak van je kind op het Kompas, zonder zijn ze niet geldig.